AESTEPOOLPOLAND

Strona główna » Blog » Historia transplantacji włosów

Historia transplantacji włosów

gru 1, 2021

Idea przeszczepu włosów sięga XIX wieku, kiedy jako pierwszy zaproponował ją niemiecki chirurg Johann Friedrich Dieffenbach. W praktyce zaś – jako pierwszy tą ideę wykorzystał japoński Doktor Okuda.

Wypadanie włosów – kiedy zaczyna się problem?

Średnia liczba mieszków włosowych na skórze głowy wynosi około 110 000. Jeśli ktoś traci ponad 100 włosów dziennie, jest to prawdziwa utrata włosów. Wypadanie włosów występuje u ponad 40% mężczyzn po 35 roku życia i u ok. 8-9% kobiet. Łysienie androgenowe (łysienie typu męskiego) jest odpowiedzialne za ponad 95% wypadania włosów u mężczyzn. Wypadanie włosów obserwuje się nawet u ponad 70% mężczyzny po 65 roku życia. Mężczyźni używają minoksydylu lub finasterydu jako terapii farmakologicznej.

Znajdą się tacy, którzy w walce z łysieniem korzystają z naświetlania włosów za pomocą specjalistycznych urządzeń, kosmetyków, masażerów itp. Żadne z wymienionych nie będzie tak skuteczne jak przeszczep włosów.

Historia transplantacji włosów

Idea przeszczepu włosów sięga XIX wieku, kiedy jako pierwszy zaproponował ją niemiecki chirurg Johann Friedrich Dieffenbach. Japoński Doktor Okuda wykorzystał tę mętodę w praktyce i w 1939 roku opisał przeszczep do rekonstrukcji brwi i oparzonych części twarzy.

W 1959 roku jako pierwszy poprowadził transplantację włosów w celu korekcji łysienia androgenowego u mężczyzn amerykański dermatolog Norman Orentreich. Jest On twórcą teorii, że przeszczepione włosy w miejscu biorczym zachowują swoje cechy z organu dawczego zwaną „donor dominant”. Dopiero na początku XXI wieku koreański lekarz podważył tą teorię wskazując, że obszar biorczy wykazuje wpływ na przeszczepione włosy.

Pierwotnie przeszczepy włosów dawały bardzo nienaturalny wygląd. W 1981 roku jako pierwszy mikro przeszczepów dokonywał fiński chirurg Rolf Nordstorm, co wpłynęło na estetyczne efekty końcowe takiego zabiegu. W tym okresie jako pierwszy przeszczepił ponad 1000 mieszków włosowych brazylijski chirurg Carlos O. Ubel.

W dzisiejszych czasach standardem jest przeszczepianie ponad 2000 mieszków włosowych podczas jednej sesji.

Metody przeszczepu włosów

W dzisiejszych czasach posługujemy się mikrourządzeniami, które pozwalają na przeprowadzenie operacji lub zabiegów przeszczepu włosów w mniej inwazyjny sposób. Korzystając z wyszukiwarki Google, możemy napotkać mnóstwo informacji na temat przeszczepu włosów metodą FUT lub FUE, które są znacznie starsze niż mniej inwazyjna Micro FUE.

Metoda FUT (Follicular Unit Transplantation) polega na wycięciu paska skóry z potylicy, następnie skóra jest zszywana pozostawiając dużą bliznę. Pobrana część skóry głowy dzielona jest na mieszki włosowe, które są wszczepiane w obszar biorczy. Podczas takiego zabiegu najczęściej przeszczepiane jest od 1500 do 2000 mieszków włosowych, co jest niewystarczającą ilością na zaawansowany poziom łysienia.

Metoda FUE (Follicular Unit Extraction) narodziła się na początku lat 90. Jak nazwa wskazuje, polega na pojedynczym pobraniu każdego przeszczepionego mieszka włosowego z części potylicznej. Nie ma potrzeby wycinania paska skóry, pozostawiając bliznę w obszarze dawczym, a podczas takiego zabiegu istnieje możliwość pobrania aż do 5000 mieszków włosowych.

DARMOWA KONSULTACJA

Wyślij zgłoszenie i otrzymaj darmową konsultację